Jeremy Paxman leaves University Challenge fans FUMING as he accepts 'wrong' answer in tense maths round

Jeremy Paxman leaves University Challenge fans FUMING as he accepts 'wrong' answer in tense maths round

UNIVERSITY Challenge fans furiously accused Jeremy Paxman of showing "Oxbridge bias" after he appeared to accept a "wrong" answer from St Hilda's.

The BBC presenter – who himself is a Cambridge graduate – was presiding over a first round clash between UCL and St Hilda's, Oxford.


 The action on the high-brow quiz show was finely poised yet St Hilda's took charge as they secured a bonus round centred on mathematics.

After getting the first of three questions wrong, Jeremy continued with the brain teaser: "Coinciding with the maximum under certain conditions, the least upper bound of a set of real numbers is known by what single word name?”

The team replied "Superium," yet were told by the host the correct answer to the question was "Supremum."

Yet that didn't seem to matter as they secured the points anyway, with Jeremy surmising: "I’ll accept that."

Yet his apparent lenience sparked fury from brainboxes watching at home.

I'll accept that,"

TWITTER RAGE

One took to Twitter to post: "Why did Jeremy accept 2 nearly right but actually wrong answers from St Hilda's? Gave them the win! Oxbridge bias??? #UniversityChallenge."

Another argued: "Ah, the Paxman, ‘you are Oxbridge so I'll accept your wrong answer’ point in the show."

One then added: "I found #UniversityChallenge somewhat controversial last night but loved #Traegers aesthetic. Nice."

Another then quoted the presenter's words and put: “I''ll accept that’ – even though it's the wrong f**king answer.

"Oxford Uni, say no more. Well done yet again Jeremy."

One then surmised: "I'll accept that. It's wrong."

Longstanding University Challenge host Jeremy read English at St Catharine's College, Cambridge and also edited the university's newspaper, Varsity.

Back in 2015, he was also accused of showing bias to St Peter's College, Oxford, which at the time was headed up by former BBC executive Mark Damazer.

He awarded points to the team even though they did not say the full answer Victory, rather quoting the individual letter instead, on a question about what links Winston Smith’s residence in 1984, May 8th 1945, and Nelson’s flagship at the Battle of Trafalgar.

The Guardian reported how one viewer complained to the BBC and was met with the reply: "We should stress that Jeremy didn’t say he was looking for the whole word until after the answer was given, so the answer was acceptable. We don’t agree that this was a display of bias as you suggest."


    Source: Read Full Article