BBC’s Prince Philip Coverage ‘Receives Record Number Of Complaints’

BBC’s Prince Philip Coverage ‘Receives Record Number Of Complaints’

More than 100,000 viewers have reportedly complained to the BBC about its coverage of the death of Prince Philip, a record in British TV history.

The broadcaster set up a dedicated webpage for viewers to lodge their dissatisfaction at its coverage after it cleared its schedules to cover the Duke Of Edinburgh’s death on Friday. 

It has now received more than 100,000 complaints, according to The Sun.

That would be a record for complaints in British television history, beating the previous high of 63,000 sparked by the BBC’s screening of “Jerry Springer: The Musical” in 2005 and Russell Brand’s prank call to actor Andrew Sachs, which drew 42,000 complaints in 2008.

A BBC spokesperson said: “We are proud of our coverage and the role we play during moments of national significance.”

However, it declined to confirm the number of complaints it received. The corporation previously said it would release its fortnightly complaints bulletin on Thursday as planned.

Following the duke’s death at Windsor Castle aged 99, the BBC wiped its schedules across both BBC One and BBC Two to run a series of mirrored special programs about Philip.

Viewers tuning into BBC Four were greeted with a message urging them to switch over for a “major news report,” while BBC Radio 4 and BBC Radio 5 Live also aired programs about the duke.

The rolling news coverage meant the final of “MasterChef,” which was due to air at 8:30 pm on BBC One, was not shown.

Many viewers turned away as the day wore on, with ITV’s Friday night audience declining by 60% in comparison to the previous week, according to overnight figures.

The most-watched program on a single channel on Friday night was Channel 4′s Gogglebox, with 4.2 million viewers.

The BBC later established the dedicated form on its website after receiving complaints about its coverage.

Former BBC presenter Simon McCoy, who recently left to join GB News, was among those criticizing the corporation.

He wrote on Twitter: “BBC1 and BBC2 showing the same thing. And presumably the News Channel too. Why? I know this is a huge event. But surely the public deserve a choice of programming.”

RELATED…

Related




Trending






Source: Read Full Article